Framtida renoveringar

Utemiljö

Föreningen har två gårdar, generöst med plats för 23 lägenheter. Den ena gården ger plats åt cykelparkering, två större bord med stolar, grillar, gräsmatta, äppleträd och gungor för barn. Den andra gården har pergula med vinranka, gräsmatta samt grill och två större bord med stolar. På varje gård finns det också mindre cafébord. På sommaren blir det mycket socialt kring solning, grillning och barnlek. Allt som oftast tar grannen över den glödande kolen under grillsässongen.

Trivsel och socialt

Ansvar för gräsklippning, snöskottning och att ta hand om växligheterna delas av medlemmarna i föreningen.

Två gånger om året har vi gemensam arbetsdag (höst och vår).

I juletid anordnas glöggmingel med julgran.

Tvättstuga

Tvättstugan består av två tvättmaskiner samt torktumlare och torkrum. Såväl maskiner som torkrum har generöst med plats och då vi är 23 lägenheter är det inga större problem att finna en tvätttid. Nya, tvättmaskiner köptes in i februari2021

Vind och källare

Föreningen har såväl källare som vind i båda husen. Här finns lägenhetsförråd samt gemensamma förvaringsutrymmen. Alla förråd har träpanel.

Kabel-TV & Bredband

Kabel-tv kommer från Canal Digital (ingår i avgiften).

Bredband (1000 Mbit fiber) kommer från Bahnhof (obligatoriskt tillägg 165 kr per månad).

Föreningens avgift

I föreningens avgift ingår följande: Årsavgift, värme, vatten, trappstädning och Kabel-TV

samt obligatoriska tillägg: Bredband 100 Mbit fiber (165 kr/månad) och Kollektivt bostadsrättstillägg (25 kr/månad)

El tillkommer och debiteras genom individuell mätning utifrån lägenhetens förbrukning.

I närheten

• Spoonery - mitt emot porten
  • Melvins café - på hörnan i grannhuset
  • Närlivs - nästa gathörn
  • Regementsgatan (restauranger, butiker, cafeér m.m.) - cirka 150 m
  • Kronprinsen Köpcenttrum (Hemköp, apoteket, Lindex, Systembolaget m.m.) - cirka 300 meter
  • Ribersborg - sandsstrand, havet med mera - cirka 1,2 km
  • Gustaf Adolfs torg (city) - cirka 1,7 km
  • Triangeln (city) - cirka 1,9 km
  • Malmö T-central - cirka 2,6 km

Övrig information

Föreningen har cykelkällare samt hobbyrum för snickeri och målning.
Gårdarna kan "bokas" av medlem för större utomhus-evenemang (t. ex student, dop, 50-årsfest m.m.) och partytält finns att låna för bruk på gården eller annan önskad plats.
Tomten är friköpt och ägs av föreningen.